Brussels Spring waffle is too…

…crispy.

Yesterday, I went to Brussels Spring to have dinner with my boyfriend. Brussels Spring is located on Jalan Sumatera, Bandung; on the left, right after the railway. It serves waffle, pasta, cake, various western food, and many kinds of beverages. The price range is from 10K IDR to 70K IDR.

Belgian Waffle Ice Cream

We both ordered waffle with Belgian Chocolate ice cream (using disdus voucher :D ), because they well-known for their Belgian Chocolate. I forgot to take picture. The picture above taken from here. Hmm, I think, Brussels Spring’s waffle is too crispy. Not very satisfying for me, because I like crispy-waffle-with-fluffy-inside more. :(

Chicken Steak

Besides waffles, we also ordered Chicken Steak. Chicken steak served with mash potato, veggie, and BBQ sauce. Delicious. I like the mash potato, a lot. :)

Adit — who crazy about chocolate — ordered Frozen Hot Chocolate to drink. Weird name, huh? And I — who love to try new things — ordered Rose Flower Tea. The waiter explained that there will be a piece-of-something put into a pot filled with hot water. The piece-of-something then will bloom and make tea with particular scent. Sound cuteee. :D

May the picture below explain a little about blooming tea. Picture taken from here. :)

I couldn’t wait for the tea to served in my table, but the reality is not beautiful as that. I found that the flower has bloomed and filtered so I can’t watch the process. The tea taste bitter and smell weird. Ugh.. It’s not a good decision to have a tea with strong scent of flower. I prefer ‘teh tawar hangat’ than this rose flower tea. #fail -_-

Moral message: try new different things is good, but don’t regret it later. At least you’ve experienced and knew something new.

Magnum Phenomenon

Fenomena Magnum. Magnum yang gw bicarakan di sini bukan senjata atau apa, tapi es krim Magnum keluaran Wall’s. Yap, Wall’s yang suka lewat depan rumah dan ada di toko dan warung-warung.

Entah kenapa, beberapa minggu terakhir, orang-orang jadi nyariin es krim ini banget. Di toko-toko pun habis terjual. Oh, so lebay!

Gw sendiri bingung dengan fenomena ini. Kok es krim ini nge-hype-nya telat banget yaaa… Setau gw dari jaman gw TK juga es krim ini udah ada. Saat es krim Conello harganya masih 2500, es krim ini kalo ga salah harganya 6000 rupiah. Cukup mahal untuk ukuran jaman dulu.

Ternyata oh ternyata, peristiwa ini didorong oleh keluarnya iklan Magnum yang baru.

Gw sendiri baru liat iklannya dengan seksama tadi siang. Dan…errr, biasa aja sih. Seperti iklan-iklan pada umumnya. Gw kurang terhipnotis ampe segitunya nyari Magnum keliling toko.

Setelah liat di wikipedia tentang Magnum, varian es krim Magnum yang baru, Magnum Almond ternyata udah diciptakan sejak tahun 1992!!! Sayang sekali warga Indonesia baru bisa merasakannya akhir-akhir ini setelah dicekoki Magnum Classic selama belasan tahun.

Setelah googling-googling, ternyata varian Magnum di luar sana banyak banget lhoh. Ada Magnum Gold, seri Five Senses, seri Seven Deadly Sins, Magnum Temptation Chocolate, dll dll dll…

This slideshow requires JavaScript.

Setelah iklan Magnum keluar, mendadak Magnum dicari-cari orang ampe rame di twitter. Isinya antara lain: “pengen magnum”, “nyari magnum kemana-mana ga ketemu-temu”, dsb.

Yang gw heran, kenapa tiba-tiba Magnum langka di pasaran gini ya. Padahal biasanya gw sering liat di outlet-outlet penjual Wall’s, dan alih-alih membeli Magnum, biasa gw membeli Conello. Temen-temen gw ampe nyari di beberapa toko kecil maupun besar di daerah sekitar mereka dan ga dapet juga. Ckckck, strategi pasarkah?

Hmm…hmm… Bingung. Ga tau harus nulis apa lagi.

Sumber:

wikipedia, blog, dan blog

ditulis sambil menunggu traktiran Magnum dari seseoran. walaupun ga ngiler, kalo ditraktir boleh laaah :P